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August 28, 2020 |

A summer working at NCF during COVID-19

By Sophie Vu

I worked as a Bilingual Summer HelpDesk Analyst at NCF from May to August 2020. After 14 weeks on the job, I’ve compiled a few reasons why I enjoyed working at NCF.

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1) Amazing coworkers
I joined the team with very little prior knowledge on DSL technology and was afraid of how that was going to affect my performance. However, the senior colleagues who trained me were super patient and made sure the training process wasn’t an overload of information. Even after my training, I was given plenty of support and time to find my footing, which really helped me feel comfortable at work.

2) Great for people looking to work remotely
Due to the 2020 global pandemic, finding a job that allowed me to work from home was very important so it was relieving to hear that NCF had already shifted to mostly remote work. I worked from home most days and had shifts in the office on Mondays -- all Ottawa Public Health guidelines were fully respected to prevent the spread of COVID-19 in the workplace. Our team mostly communicated online and meetings were done through video conferences.

3) Sense of community
The team at NCF feels like a tight-knit community. They have weekly check-ins with their staff and volunteers as well as monthly Lunch and Learns, where they tackle subjects such as mental health and anti-racism. These (virtual) meetings were my favourite part of working at NCF since they helped build a sense of community and really encouraged me to get more involved with the organization.

Thanks to the Canada Summer Jobs program offered by Employment and Social Development Canada for funding Sophie's placement with NCF!

J'ai travaillé en tant qu'analyste du service d'assistance à NCF de mai à août 2020. Après 14 semaines de travail, j'aimerais partager quelques raisons pour lesquelles j'ai aimé travailler avec l’équipe à NCF.

1) Des collègues incroyables
J'ai rejoint l'équipe avec très peu d’expérience en technologie DSL et j'avais peur que j’allais mal performer dû à mon manque de connaissances. Cependant, les collègues qui m'ont formé étaient extrêmement patients et ont veillé à ce que je ne me sens pas surchargée par toutes les nouvelles informations. Même après ma formation, mes collègues m'ont aidé à me sentir à l'aise en m'offrant toujours les explications dont j'avais besoin.

2) Idéal pour ceux souhaitant travailler à la maison
En raison de la pandémie mondiale cette année, une de mes priorités était de trouver un emploi en télétravail et j’étais soulagée d’apprendre que NCF avait déjà passé au travail à distance. Durant mon temps à NCF, je travaillais au bureau les lundis (le protocole de Santé Publique Ottawa visant à réduire le risque de propagation de la COVID-19 a été entièrement respecté) et à la maison pendant le reste de la semaine. Notre équipe communiquait principalement en ligne et les réunions se faisaient par vidéoconférence.

3) Sens de communauté
L'équipe à NCF donne souvent l’impression d’une communauté unie. Ils ont des réunions hebdomadaires avec leur personnel et leurs bénévoles, ainsi que des déjeuners-cours mensuels, où ils abordent des sujets tels que la santé mentale et la lutte contre le racisme. Ces réunions (virtuelles) étaient ma partie préférée de mon temps à NCF. Elles créaient un esprit de communauté et m’encouragaient à m'impliquer davantage au sein de l'organisation.